KunShan, here we come!

18 augustus 2012 - Suzhou, China

Vandaag dan de grote dag, en al helemaal voor Heng; we gaan naar Kunshan om zijn ouders een bezoekje te brengen. Heel leuk huis en super leuk ze weer te zien, helemaal voor Heng! Hier hebben we eveneens een neef van Heng en de compagnon van Heng z'n vader, Ramon, met zijn vrouw, Seon Bok, ontmoet. Met z'n allen zijn we uit eten geweest en hebben we van een verrukkelijke maaltijd genoten.

In Kunshan ziet men al helemaal zelden buitenlanders, waardoor wij letterlijk werden gevolgd, nagewezen en -gekeken in de supermarkt. Heel grappig om te zien hoe verbaasd sommige mensen kijken.

In het begin van de avond zijn we met z'n vieren wat in het centrum gaan kijken, waar rond 20:00 Ramon zich bij ons voegde om ons mee te nemen naar het jaarlijks Bierfestival wat toevallig aan de gang was. Op dit festival hebben we werkelijk een van de beste avonden ooit meegemaakt; in de hal van een Duits biermerk, met een Duitse live band en heel veel vrolijke (lees: aangeschoten/dronken) Chinezen en Europeanen. In het begin liep alles uiteraard een beetje stroef, maar Ramon kende heel wat mensen en na één of twee glazen bier stond de hele tent met elkaar te proosten, lachen, polonaise lopen (hebben wij meerdere malen ingezet, vonden de Chinezen geweldig!) meiden te versieren en bovenal versierd worden. Heerlijke avond! Helaas moest de muziek om 23:00 al stoppen, waarna we met twee Europeanen en een groepje Chinezen die we daar hadden ontmoet, mee gingen naar Fubar, een bar welke de twee Europeanen de avond van te voren hadden geopend. Hele gezellige bar maar best rustig omdat het zo nieuw is. Hier hebben we ons nog uitstekend vermaakt, waarna we nog even langs een échte Chinese discotheek zijn gegaan om te zien hoe het er hier aan toe gaat. Helaas was dat niet zo'n succes... Je betaalt hier flink (€100+) voor zitplaatsen voor de groep, waarna je heen en weer kunt lopen naar de dansvloer. Hier zijn we dus ook al redelijk snel weg gegaan. Wie gaat er nou betalen om te zitten in een discotheek?? Ach we hebben een hele mooie avond gehad en gaan lekker (op de grond en bank) slapen bij de ouders van Heng.